lauantai 20. joulukuuta 2014

Mitäs olen puuhaillut?

Nyt on ollut hieman blogitaukoa, muttei toisaalta ole juurikaan ollut postattavaakaan. Tavaraa ei juurikaan ole poistunut mihinkään suuntaan. Koen nykyisen melko sopivaksi määräksi. Vaatteiden valinta vaatekaapista on kuin unelmaa. Lähes kaikki sopii yhteen, ja vaatteet voi aamulla vain heittää päälle - niiden valitsemiseen ei kulu aikaa! Yhden ongelman sekin on paljastanut. Kun liikkuu kahden kodin välillä, ja toisessa ei ole pyykinpesukonetta, jää toisaalle väkisinkin osa vaatteista pyykiksi, ja menee aikaa, että tulen kotiin sellaista reittiä, että saan ne mukaani. Mutta silti kevyen vaatekaapin helppous on ehdottomasti suurempi plussa kuin pyykkirumba. Olen todennut, että voin pitää monesti mekkoa useamman päivän päällä, ja sitten vasta heittää sen pesuun. Säästän ympäristöä, vaatetta ja stressiä.

Olen ostanut muutaman vaatteen lisää, mutta kuitenkin käyttöön. Yhden uuden mekon ja kolmet sukkahousut sillä niitä on hajonnut pienessä ajassa useammat. Näiden kolmen uuden parin pitäisi ainakin olla laadukkaat, ja toivonkin, että ne kestäisivät pidempään. Lisäksi olen ostanut kankaat kahta mekkoa varten, joiden ompelun kimppuun käyn tässä joululomalla.

Yhdet uutiset minulla kylläkin on kerrottavana! Muutan virallisesti tänne kupittaalle, pois kotoa ensivuoden alusta! Rahaa ei tule olemaan mitenkään liikaa, mutta tavaroiden karsimisen kautta olen vähentänyt myös impulssiostamista, joten uskoakseni tulen pärjäämään hyvin :) Joulushoppailut on jo suurimmaksi osaksi tehty, enkä aio ostaa tänne Kupittaalle jouluruokia, sillä niistä saa kyllä tarpeeksi jouluna vanhempien luona kyläillessä. Joulukoristeitakaan ei ole tullut levitettyä, niitä ei minulla ole ollekaan. En ole niin suuri jouluihminen, lähinnä Joulun kulutusjuhlamaisuus ahdistaa. Ruokaa ostetaan enemmän kuin jaksetaan syödä, ja paljon menee roskikseen.

Lahjat mielestäni kuitenkin ovat ihania. Rakastan niiden antamista ja saamista. Haluan antaa lahjoja, joista saaja hyötyy. Ei siis markettien kosmetiikkalahjapakkauksia! Tänä vuonna lähdin jouluostoksille aikas pienellä budjetilla. Päädyin ostamaan jokaiselle vain jonkin yhden jutun, sillä en halua siunata muillekkin samanlaista tavaraprojektia jonka olen itse käynyt läpi.Nyt lahjoihin on mennyt n. 60 euroa, mutta muutama on vielä ostamatta. Se on jokatapauksessa paljon vähemmän kuin yleensä. Yritän saada summan vielä matalammaksi ensivuonna tekemällä vielä enemmän itse.

Muutaman kympin olen myös tienannut. Olin joulumyyjäisissä myymässä leipomuksiani. Sieltä sain 160 euroa säästöön uutta läppäriä varten. Lisäksi olin muutama viikko takaperin maskottina, mistä tienestiä tuli viitisenkymppiä. Neljäkymppiä tosin jouduin viemään läppärikassasta kun ostimme uuden työpöydän.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Herättikö kirjoitukseni ajatuksia? Kommentoi!